Wiadomości

Chciała kupić jacuzzi, straciła 3200 złotych. Apelujemy! Uważajcie na oszustów podczas zakupów przez Internet.

Data publikacji 15.09.2023

38-latka chciała kupić jacuzzi na jednym z portali społecznościowych. Po uzgodnieniu wszystkich warunków i wykonaniu przelewu na wskazane przez sprzedającego konto nie otrzymała zamówionego towaru. Ponadto oszust przestał również odpowiadać na wiadomości. 38-latka straciła 3200 złotych. Apelujemy o rozwagę oraz ostrożność podczas zakupów w sieci.

Każdy z nas lubi zamawiać usługi czy robić zakupy przez Internet, a szczególnie siedząc w zaciszu domowym. Szukając wyjątkowych okazji, przeglądamy portale aukcyjne, społecznościowe oraz sklepy internetowe. Jednak bardzo często chęć zaoszczędzenia i roztargnienie wykorzystują oszuści. Dlatego, kiedy 38-letnia mieszkanka powiatu kwidzyńskiego zapłaciła Blikiem za zamówione jacuzzi, a towar nie przyszedł, zorientowała się, że została oszukana. W związku z powyższym kobieta o wszystkim poinformowała policjantów.

Sprawdzajmy opinie o sprzedawcy w kilku źródłach, np. na forach internetowych, nie dajmy się oszukać na tzw. „okazje” i „promocje”, jeśli cena jakiegoś towaru jest nieproporcjonalna do jego rzeczywistej wartości, zrezygnujmy z wykonania transakcji, zwracajmy uwagę na to, czy w ogłoszeniu znajdują się realne zdjęcia produktu, a nie powielane z innych stron internetowych

Nie zakładajmy kont na stronach internetowych wskazanych przez potencjalnych sprzedających lub kupujących, gdzie rzekomo można zrealizować płatność, nigdy nie podawajmy kodów PIN, numeru karty ani kodów zabezpieczających, jeśli nie jesteśmy czegoś pewni lub coś budzi nasze wątpliwości, zrezygnujmy z wykonania transakcji.

Powrót na górę strony