POLICJA OSTRZEGA HURTOWNIE PRZED OSZUSTAMI Z WIELKIEJ BRYTANII
Data publikacji 05.11.2013
Komenda Główna Policji zajmuje się sprawą oszustów z Wielkiej Brytanii, którzy zamawiają towary w Polsce i nie płacą.
Komenda Główna Policji zajmuje się sprawą oszustów z Wielkiej Brytanii, którzy zamawiają towary w Polsce i nie płacą.
Policja angielska przesłała stronie polskiej informację o możliwości popełnienia przez brytyjskich kontrahentów oszustw na szkodę polskich hurtowni.
W ostatnim czasie ofiarą padli hurtownicy produktów spożywczych, takich jak jajka, cebula, czosnek, oliwki i wino. Jak ustalono, zostali oni oszukani i nie uzyskali zapłaty za produkty wysłane do Wielkiej Brytanii.
Sposób działania sprawców był prosty: pod szyldem dobrze znanej i dużej firmy z Wielkiej Brytanii, z reguły za pośrednictwem wiadomości e-mail, przestępcy kontaktowali się z działem sprzedaży zlokalizowanych w Europie dostawców żywności i zamawiali towar. Wszystko po to, żeby kontrahent mógł zweryfikować zdolność kredytową, jak również uwiarygodnić istnienie firmy. Kiedy już doszło do zamówienia, miejsce dostawy zamawianego towaru w ostatniej chwili ulegało zmianie. Następnie hurtownik wysyłał fakturę na adres brytyjskiej firmy, która miała złożyć zamówienie, z żądaniem zapłaty, jednak ta odmawiała uiszczenia należności, twierdząc, że nie uczestniczyła w transakcji.
Policja radzi co zrobić aby nie paść ofiara oszustów:
Przed wysłaniem towaru należy telefonicznie bądź mailowo skontaktować się z główną siedzibą firmy. Ważne jest, by zweryfikować adres e-mail. Należy pamiętać, że brytyjskie firmy rzadko korzystają z ogólnodostępnych poczt mailowych.
Pamiętajmy również o tym, że oszuści zmieniają miejsce dostawy w ostatniej chwili. Naszą uwagę powinny zwrócić jakiekolwiek zmiany w adresie dostawy po dokonaniu zamówienia.
Wszelkie nieprawidłowości i naruszenia prawa powinny być zgłaszane do najbliższej jednostki Policji bądź pod numer alarmowy 112 lub 997.